bumerang

Bumerang - Yazarkafe

10 Mayıs 2017 Çarşamba

Geniz Eti ameliyatı

Merhabalar Efendim,

Söz verdiğim bir yazıyı daha yazmak üzere oturdum bilgisayarın başına. Konumuz: Geniz Eti Ameliyatı... Ayşecik Şubat 2016'da geniz eti ameliyatı geçirdi. Eylül 2015'de başladığımız 3 saatlik kreş tecrübesi sonucu o kadar sık hastalanıyordu ki sürekli antibiyotik bombardımanına tutmuştuk yavrumuzu. Hastaneye gel git yaparken bir KBB uzmanına gitmenin vakti artık geldi diyerek Ataşehir Memorial Hastanesi'nin KBB servisinde Doç. Dr. Yezdan Fırat doktorumuza muayene olduk. Muayene sonucunda Ayşe'nin neredeyse tamamen burnunun arkasını kapatan koca bir geniz eti olduğunu öğrendik. Doktorumuzu nasıl anlatsam; Dünya tatlısı, yumuşacık ve ilgili, konusunda uzman... Aslında doktor olmadığım için bunu söylemek bana kesinlikle düşmez ama kızımın ameliyattan sonra hemen iyileşmesi ve bu sene okulda hastalık sayısının çok bariz bir oranda düşmüş olması onun nasıl konusunda uzman ve başarılı bir doktor olduğunu hasta olarak bana gösteriyor. Şimdiden doktor olmadan böyle bir yorum yaptığım için af dilerim.

Sabah girdiğimiz hastaneden öğleden sonra 15:00 sularında çıktık. İlk gün sadece çok soğuk süt ve dondurma ile beslendi. Tahmin edersiniz ki, bu durumdan son derece keyif alıyordu. Sonra sıvı gıda alımıyla devam ettik. Sıcak olmayan ve mümkünse soğuğa yakın ılıklıkta çorbalarla devam ettik. Zaten yutkunurken boğazında ufak bir ağrı oluyordu. O ağrıyı arttırmamak için, olabildiğince soğuk ve soğuğa yakın ılıklıkta sıvı tükettik. Ufak ufak patates püresi gibi kolay yutulabilir şeylere geçtik. Her şeyin püresi yapılabilir o evrede. Önemli olan boğazı tahriş etmemek. Bu bahsettiğim süre en fazla beş gün sürdü.

Sonra ne mi oldu? O yemeyen kızın iştahı açıldı. İstekle yemek yemeye başladı. Hastalık oranımız bir ayda dört-beşten, bir ila sıfır oranına düştü diyebilirim. Çok ciddi bir ilaç tüketmeme dönemi başladı. Bu kışı toplamda çok ciddi olan iki veya üç üst solunum yolu enfeksiyonu ile atlattık çok şükür. Her seferinde doktorumuza çok dua ediyorum çünkü gerçekten olması gereken bir ameliyata yönlendirmiş bizi. Ameliyattan sonra, kızımız yaklaşık 3 kilo aldı. Daha az yoruluyor, rahat uyuyor.

Ezcümle çok küçük bir operasyon ve emin ellerde yapılırsa, herkesin sağlıkla yararlanabileceği bir ameliyat olduğunu kendim bizzat deneyimleyerek gördüm. Her zaman birkaç doktor yorumu almak faydalıdır elbette. Benim paylaştığım çok şahsi bir deneyim. Herkesin yaşadığı süreç bambaşka olabilir, bunu unutmayalım. Herkese ameliyatsız, ilaçsız sağlık dolu bir ömür dilerim; hem yavrulara, hem ana babalara bol sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matruşka bebekler gibi miyiz?

Merhabalar Efendim, Önce başlıkta adı geçen Matruşka ne demekmiş ona bir bakalım: " Rus yapımı bir oyuncak bebek türüdür. Ahşap el y...