bumerang

Bumerang - Yazarkafe

11 Temmuz 2013 Perşembe

Hayat işaretler ile dolu...

Uzunca bir aradan sonra daha dün başıma gelen bir olayı anlatmanın iyi bir başlangıç olacağını düşündüm. Başlıktan da anlaşılacağı gibi, hayatımız işaretler ile dolu. Farkına varabildiklerimiz ve varamadıklarımız... Dün farkına varabildiğim bir olay yaşadım. Olay çok büyük olmasa da, yapısı itibariyle bana bir kez daha Yaradan'ın her daim yol gösterdiğini hatırlattı.

Otobüse bir yaşını dolduran güzel kızım Ayşe Mercan ile binmiştim. Yanımıza bir teyze oturdu. Laf lafı açtı ve bir kızı, bir oğlu olduğunu öğrendim. "Allah bağışlasın, ne güzel Allah gönlünüze göre vermiş" dedim. Dedi ki: "Kızım hiçbir şey göründüğü gibi değil". Sonra devam etti: "Kızım 17 yaşında ve engelli". Engelinin ne olduğunu sordum. Konuşamıyormuş ve beyninde doğuştan bir anomali varmış. Yaşasaydı ya da yaşaması yönünde karar alsaydık ilk oğlumun yaşayacaklarını anlatıyordu. "Her gün, 17 senedir her Allah'ın günü kızım gözlerimin önünde eriyor. Keşke diyorum olmasaydı, tüm bunları yaşamasaydı". O anlattı, biz dinledik. O an teyzenin söylediği ilk cümle geçti aklımdan: "Hiçbir şey göründüğü gibi değil". Evet, kucağımda tam sağlıklı bir kız çocuğu ile oturuyor ve çok mutlu görünüyorduk. Oysa ben de oğlumun ölmesine karar vermiştim ve tıpkı 17 yaşındaki yavru gibi yaşamasın diye, bir anne olarak her gün gözlerimin önünde erimesin diye bu kararı vermiştim. Sonra da keşke'ler sarmıştı her yanımı: "Keşke yapmasaydım, canına kıymasaydım".

Bir sessizlik oldu ve teyzeye dönüp "Dediniz ya hiçbir şey göründüğü gibi değil. Çok haklısınız. Şimdi biz burada kızımla oturuyoruz ancak ondan önce biz de iki bebeğimizi kaybettik. Üstelik ilkinin sizin kızınız gibi engeli vardı ve biz vefat ettirdik bebeğimizi. Siz çok yüce bir annesiniz. Her anne özelse, siz bin kat özelsiniz. Her anne sabırlıysa, siz bin kat sabırlısınız. Bizim cesaret edemediğimiz şeye siz cesaret ettiniz" dedim. O da "Üzülme kızım, Allah büyük" dedi. Canımı sıkmamam ve verdiğim karardan dolayı pişman olmamam için konuştu. Kızının her gün erimesi üzücü idi ancak bir nezle olsa canları gidiyordu. Ona bir şey olacak diye içleri titriyordu. Zordu ancak nefes alması onlara yetiyordu.

İnsan sır dolu bir varlık ve Allah her gün kulu kul ile, hayvan ile, doğa ile, gökyüzü ile dünyadaki her çeşit mahlukat ile eğitiyor. Bıkmadan usanmadan bir ton işaret yolluyor. "Keşke" hepsini görebilsek... Bana, seçimimi öbür türlü kullansaydım başıma neler geleceğini 10 dakikalık otobüs yolculuğu ile gösterdi Yüce Allah. Ne seçim yaparsak yapalım, bir yolu seçip o yolda yaşıyoruz. Teyzenin keşkeleri, benim keşkelerim birbirinden çok farklı. Çünkü yollarımız farklı ancak özümüz aynı. O da evladı için daha iyi bir hayat diliyor, ben de evladım için daha iyi bir hayat diledim. Bu olay bana bir işaret olduğu kadar, o teyzeye de bir işaret... Ne büyük bir sistem, hayran olunası ve büyüleyici... Belki teyze de artık keşke demeyi benim anlattığım hikayenin sonucunda bırakacak. Kızına her baktığında bir de beni hatırlayıp "Kurban olduğum..." diyecek.

Garip haller, garip bir dünya... Geldik, gidiyoruz... Öte aleme gittiğimizde, hayatımız boyunca önümüze çıktığında göremediğimiz işaretleri de görmeyi Allah nasip eder inşallah. Sizi bilmiyorum ama ben kaçırdığım işaretleri de pek merak ediyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Matruşka bebekler gibi miyiz?

Merhabalar Efendim, Önce başlıkta adı geçen Matruşka ne demekmiş ona bir bakalım: " Rus yapımı bir oyuncak bebek türüdür. Ahşap el y...