bumerang

Bumerang - Yazarkafe

24 Nisan 2012 Salı

Fetal MR çektirmek...

Blogu açalı epeyce bir zaman geçmesine rağmen oturup da yeni bir şeyler yazamadım. Dün yaşadığım bir olayı devam yazısı olarak anlatmaya karar verdim. Umarım birilerine bilgi paylaşımımın yararı olur.

Dün hayatımda ilk defa Fetal MR denen bir tarama yaptırdım. Bu taramayı yaptırmamın sebebi, ilk gebeliğimde beyinsel bir anomali yani Corpus Collozum Agenezisi (Yokluğu) denilen bir anomali tespit edilmesinden ötürü doktorumun bu taramayı gebeliğimde yaptırmamı uygun görmesiydi. Bizde eşimle beraber gidip bu taramayı yaptırdık. Allah'a çok şükür hiçbir şey çıkmadı yani kızım oldukça sağlıklı bir şekilde Allah'ın izniyle dünyaya gelecek:) Sadece tarama sırasında hissettiklerim yine bir sürü şey öğretti bana.

Öncelikle bir kabine girip verdikleri kıyafeti giyiyor ve tüm metal eşyalarınızı, tokalarınızı, takılarınızı çıkarıyorsunuz. Ardından taramayı yapacak olan teknisyen size yardımcı oluyor ve makinenin olduğu yere sizi götürüyor, yatırıyor ve üzerinize bağlaması gereken aletleri bağlıyor. Bu arada işlemin ne kadar süreceği, neler yapılacağı ve hastadan beklenenleri anlatıyor. Kısaca bu işlem 15 dakika ila 1 saate yakın sürebiliyormuş. Bebeğin hareketlerine bağlı olarak, örneğin çok hareket ederse daha fazla ara vermek zorunda kalmaları gibi, bu süre uzayıp kısalıyormuş. Bir de tabii bu süre içinde anneden nefesini tutup bırakmasını istedikleri anlarda oluyormuş ve nefesinizi ne kadar iyi tutarsanız, daha doğrusu ne kadar iyi bir işbirliği yaparsanız yine bu süre kısalıyor ya da uzuyormuş.
Teknisyen tüm bunları anlattıktan sonra beni makinenin içine soktu. Gözlerimi kapatmamı tavsiye etti. Önce gözlerimi kapadım ve kalbim delicesine çarpmaya başladı. Sanki yaşarken mezara girmek gibi bir duyguydu ve insan sanki boğuluyor gibi hissediyor. Bu yüzden de önce müthiş bir korku ve tedirginlik, panik oluyor. Milyon tane şey geliyor aklınıza, başta bebeğinizin bir zarar görmemesini umuyorsunuz ve onun için korkuyorsunuz. Sonra alanın ne kadar dar olduğu ve aciziyet hissediyorsunuz. Tüm bu duygular ilk 5 dakika içinde, makineden gelen seslerle birlikte tavan yapıyor ve müthiş bir panik yaşıyorsunuz. Özellikle gözlerim kapalı girdiğim için, alan bana iyice dar gelmeye başladı ve böyle kalamayacağımı anlayıp gözlerimi açtım. Burnumun dibindeki beyaz tavana gözlerimi dikerek dua ettim. Bu arada cihazın çıkarttığı milyon tane sesi dinliyordum. Aslında bir kulaklık veriyorlar sesler rahatsız etmesin diye ancak sesler o kadar yüksek ki, insan ister istemez etkileniyor. Her neyse, dua etmek beni her zaman sakinleştirir ve Allah'a yakınlaştırır. Bu nedenle yine dua ederek yalnız olmadığımı hatırlayıp yavaş yavaş sakinleşmeye başladım ve nefes alış verişim düzeldi. Bu kez içeriden teknisyenin yaptığı anons ile nefes alıp bırakıp tutmaya başladım ancak yine bu işlemin ilk beş dakikasında nefes tutmakta oldukça başarısız oldum. Sanki bebeğim içeride boğulacakmış ve buna ben sebep olacakmışım gibi bir his olduğundan nefesimi iki saniye bile tutamadım. Dolayısıyla istedikleri görüntüleri alamadılar ve birkaç dakika sonra içeriden uyarı anonsu geldi. Nefesimi daha iyi tutmamı rica ettiler. Bende biliyordum kötü bir performans sergilediğimi ama elimden gelenin en iyisini yapıyordum. Kan ter içinde kalmıştım ve yine şifayı dua etmekte buldum. İşlemin kısa sürmesini ve bunun için en iyi performansı göstermeyi diledim Allah'tan ve ister inanın, ister inanmayın nefes alış verişim düzeldi, teknisyenin istediği her şeyi tam anlamıyla yapabildim ve işlem sadece toplam 20 dakika sürdü:) Bana işbirliği için teşekkür ettiler, odadan çıkıp üzerimi tekrar değiştirdim ve sonucu ertesi gün almak üzere binadan eşimle birlikte çıktık.

Bu işlemi yaptırmak zorunda kalacaklara nacizane tavsiyem, taramaya girmeden önce kendilerini neyin sakinleştirdiğini bulsunlar, bu teknik üzerine düşünsünler ve tarama sırasında verimli olabilmek için bu tekniği uygulasınlar.

Beni her zaman zor durumlardan Allah'ın kurtardığını çok şükür fark edebiliyorum; O'nun yanımda olduğunu hatırlatan dualar ve sohbet beni sakinleştirir. Bu yüzden dün benim sakinleşme yöntemim dua etmek ve Allah'a yakınlaşmaktı. Dediğim gibi, bu işlemi yaptıracak olan sizler de kendi yönteminizi taramayı yaptırmadan önce bulup tarama sırasında bu tekniği uygulayın, böylece çok daha az endişe, korku ve heyecan duyacaksınız...

2 yorum:

  1. Merhaba. Ben de 24+2 günlük hamileyim. Doktorum bebekte Corpus Collozum Agenezisinden şüphelendiğinden fetal mr istedi. Siz nerde ve ne kadara yaptırdınız acaba? Randevu ve sonuçları hemen alabildiniz mi? Bilgi verirseniz çok mutlu olurum. Teşekkürler. Size de çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vildan Hanım merhaba, öncelikle cok gecmis olsun. Tüm kalbimle bebeğinizde böyle bir agenezi olmamasını diliyorum. İnsallah saglikla dünyaya gelir. İlk bebeğimizde biz de aynı problemi yasamıştık, hislerinizi az cok tahmin edebiliyorum. Olabildiğiniz kadar rahat olmaya çalışın ve bebeginizle konusun.
      Biz Kadıköy hasanpasadaki sonomed'de Fetal mr cektirmistik ve yanlış hatırlamıyorsam oradaki dr. Nahit Özcan'a yorumlatmistik. Özel sigortam olduğu icin 100 tl civarı bir ödeme yapmıştım. Toplam 1.172 tl cekim ücreti. SGK dısında neredeyse tüm özel sigortalar geçiyor. Randevu ve sonucları bir ertesi gün veriyorlar. Hatta doktorunuz özel bir not yazarsa belki aynı gün ultrasonda'da bakarlar ve sözlü sonucu anında alabilirsiniz.
      Yardımcı olabileceğim bir sey varsa lutfen çekinmeden mail/mesaj atın. Allah yardımcınız olsun, dualarım sizlerle...

      Sil

Matruşka bebekler gibi miyiz?

Merhabalar Efendim, Önce başlıkta adı geçen Matruşka ne demekmiş ona bir bakalım: " Rus yapımı bir oyuncak bebek türüdür. Ahşap el y...